Blogroll

Monday, November 3, 2008

Pelangi Hati...

(khas buat: nurliyana amalina bt ahmad)

suatu masa..
aku tidak tahu dirimu...
aku tidak kenal siapa kamu...
namun..
aku cuba mengenalimu..
selangkah aku menapak...
mencari kekuatan hati..
menuruti sinar hatimu...

oh aku tidak sangka...
awan mendung mula berubah warna...
keikhlasan hati aku ragui...
mula mencermin ketulusan jiwa...

dari situ...
cinta aku mula berbunga...
keakraban persahabatan terjalin mesra...
aku masih ingat...
kita sama tidur sebantal...
kita sama makan bersuap...
aku pasti rindu saat itu...
bila kita berjauhan kelak...

dirimu terlalu tulus...
bermanja bagai bulan menghiasi bumi...
bersenda bagai bintang berkelip....
mencorak langit....
menghiasi pantai...

aku mencorak warna hati..
aku melirik melodi rindu..
mengharap kejujuran darimu..
agar persahabatan ini..
terjalin seindah pelangi...

0 comments: